  • Data: 2011-07-23 12:11:45
    Temat: Re: prawa do stenogramu/zapisu rozmowy telefonicznej
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23-07-2011 00:05, Zygmunt pisze:
    > Spodziewałem się takiej odpowiedzi.
    > A inaczej podchodząc do sprawy: czy Operator MUSI przedstawić stenogram
    > z rozmowy na wniosek jakiegos organu (np. sądu),gdy wniose sprawe do
    > sądu, czy też jest to jego wewnętrzny materiał (tzw. dupochron), którego
    > może on używac wtedy gdy jest mu to na rękę, lub nie uzywać wtedy gdy
    > jest to na jego niekorzyść?
    > Innymi słowy zastanawiam się jak sprawe ugryżć i udowodnic operatorowi,
    > że wprowadził mnie w błąd.

    Kodeks postępowania cywilnego:

    Art. 248. § 1. Każdy obowiązany jest przedstawić na zarządzenie sądu w
    oznaczonym terminie i miejscu dokument znajdujący się w jego posiadaniu
    i stanowiący dowód faktu istotnego dla rozstrzygnięcia sprawy, chyba że
    dokument zawiera informacje niejawne.
    § 2. Od powyższego obowiązku może uchylić się ten, kto co do
    okoliczności objętych treścią dokumentu mógłby jako świadek odmówić
    zeznania albo kto posiada dokument w imieniu osoby trzeciej, która
    mogłaby z takich samych przyczyn sprzeciwić się przedstawieniu
    dokumentu. Jednakże i wówczas nie można odmówić przedstawienia
    dokumentu, gdy jego posiadacz lub osoba trzecia obowiązani są do tego
    względem chociażby jednej ze stron albo gdy dokument wystawiony jest w
    interesie strony, która żąda przeprowadzenia dowodu. Strona nie może
    ponadto odmówić przedstawienia dokumentu, jeżeli szkoda, na którą byłaby
    przez to narażona, polega na przegraniu procesu.

    W razie odmowy okazania dokumentu - grzywna. Domyślasz się zatem, że
    operator jak się uprze, to i tak dokumentu nie okaże. Zawsze może
    powiedzieć, że nie ma. Albo, że nie robi stenogramów. Albo, że nagrania
    są już skasowane, bo przechowują je tylko określony czas. Albo, że
    zostały z nieznanych przyczyn uszkodzone. Itd.

    --
    .B:artek.