    From: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praktyki kanarów. Jak to jest wg prawa?
    Date: Fri, 03 Aug 2007 16:43:23 +0200
    <f8lur8$l2t$1@inews.gazeta.pl> <op.twbj7iqxrgp2nr@sempron>
    <f8n33c$ini$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0707311717280.3884@athlon64>
    <f8pgfv$phv$3@inews.gazeta.pl> <f8plmr$dp6$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <f8pm6h$qag$2@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <f8q5bs$8av$1@inews.gazeta.pl>
    <of41rkjixlsm.1r5xsp05zqf25$.dlg@40tude.net>
    <f8saan$sma$3@inews.gazeta.pl>
    <1aw1hq6ta1l97$.1xj91ky4hdvjp$.dlg@40tude.net>
    <f8sdmh$he0$1@inews.gazeta.pl>
    <eomflr1hm57w$.1e9mbjvu4r7qj$.dlg@40tude.net>
    <f8sri3$llr$1@inews.gazeta.pl>
    <wwsb75nnzk78$.on3tobk6myti.dlg@40tude.net>
    <f8t0au$cbs$1@inews.gazeta.pl>
    <sdz3xgnc09x0$.1pbngphopenxe.dlg@40tude.net>

    > A podwozisz go na podstawie umowy przewozowej czy nie? Zakładam że
    > nie więc masz rację - nie możesz go zawieźć na komisariat.
    > Kierowca autobusu może bo pozwala mu na to ustawa o prawie
    > przewozowym ("zwrócenie się do Policji").
    > Z tego co wiem ustawy są na tym samym poziomie hierarchii, więc
    > nie można powiedzieć że PP nie może pozwalać na to czego
    > KK zabrania.

    zwrocenie sie do policji nie musi polegac na zaciagnieciu go sila
    (to ze mozesz zlapac zlodzeiaj nie znaczy ze mozesz natrzaskac go po
    ryju - czyli popelnic inne przestepstwa na jego szkode), po z atym umowa
    cywilno prawna nie stoi wyzej ponad prawem karnym, jezeli pozwolilem
    Tobie na mnie wykonac eksperyment ktory w normalnych okolicznosciach
    bylby dzialaniem przestepczym to wykonujesz go legalnie do momentu gdy
    wyraze swoj sprzeciw. Jezeli Ty w dalszym ciagu bedziesz go wykonywac
    twoje dzialanie przestaje byc dzialaniem prawnym, i zadna wczesniejsza
    podpisa zgoda na jakimkolwiek papierku tego nie zmienia.

    > Druga sprawa - dlaczego oni mają posłuchać Twojego żądania i wezwać
    > policję na przystanek? Jakie prawo ich do tego zmusza?

    jakie prawo? znikaja przeslanki mowiace o zagrozeniu ucieczka lub
    niemoznosci sprawdzenia danych (bo jezeli policja ma przyjechac to dane
    personalne tak czy inaczej si wtedy ustali) a to jest wymagane by mozna
    bylo mowic o prawnym ujeciu obywtaelskim. Jezeli np znany Ci jest
    sprawca(wiesz kto to, gdzie mozna znalezc) to chocby nawet nie wyrazil
    woli poczekania na policje nie wolno ci go ruszyc poniewaz nie ma
    zagrozezenia ucieczki (to nie moze byc domniemane).

    P.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.