  • Data: 2007-08-03 09:42:13
    Temat: Re: praktyki kanarów. Jak to jest wg prawa?
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 02 Aug 2007 18:21:55 +0200, Sowiecki Agent napisał(a):

    > no wybacz ale po co przekrecasz sytuacje? uscislijmy, podwozisz go z
    > miejsce X do miejsca Y, w miejscu Z oddalonym od Y o 50 km jest policja,
    > miejsce Y jest oddalone od miejsca X o 10 km. Czy masz prawo zawiezc go
    > wbrew jego woli na policje (juz dajmy na to ze byles swiadkiem jak
    > bezposrendio przed wejsciem do twego samochodu popelnil przestepstwo -
    > zeby ustawowy warunek byl spelniony) jezeli on zada zatrzymania
    > samochodu i wezwania policji na miejsce, czyli bedzie mozliwosc
    > wylegotymowania go przze policjanta, i nie ma obawy ucieczki ?

    A podwozisz go na podstawie umowy przewozowej czy nie? Zakładam że
    nie więc masz rację - nie możesz go zawieźć na komisariat.
    Kierowca autobusu może bo pozwala mu na to ustawa o prawie
    przewozowym ("zwrócenie się do Policji").
    Z tego co wiem ustawy są na tym samym poziomie hierarchii, więc
    nie można powiedzieć że PP nie może pozwalać na to czego
    KK zabrania.
    Druga sprawa - dlaczego oni mają posłuchać Twojego żądania i wezwać
    policję na przystanek? Jakie prawo ich do tego zmusza?

    Pozdrawiam,
    Henry