    From: "chudik" <m...@k...wroclaw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praca - prawo - zdrowie
    Date: Fri, 8 Aug 2003 09:40:28 +0200

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bgubmv$fog$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Czy ktos móglby mi udzielic informacji na temat mozliwosci pracy osoby
    > niepelnosprawnej przy komputerze. Ta niepelnosprawnosc polega na
    calkowitej
    > slepocie jednego oka, podczas gdy drugie jest calkowicie sprawne - zadnych
    > wad (okulary itp.). Czy w takiej sytuacji mozliwa jest praca w której
    > komputer uzywany jest praktycznie caly czas (~8godz/dzien) lub czy
    istnieja
    > jakies prawne ograniczenia np. max 4 godz dziennie?
    >
    > Z góry dziekuje za wszelkie informacje.

    Nie wiem dokładnie jak to jest z osobami niepełnosprawnymi. Z pełnosprawnymi
    jest tak. Praca przy komputerze może być wykonywana max 8 godzi dziennie
    przy założeniu, że pracujemy 45 minut przy komputerze a 15 minut "poza nim",
    w rozumieniu odpoczynku oczu. (takie są zasady BHP dla osób pracujących przy
    komputerze, nie powiem ci gdzie dokładnie tego szukać, ponieważ nie
    pamiętam). Z drugiej jednak strony istnieją teraz monitory TFT
    (ciekłokrystaliczne), przy których zdecydowanie mniej męczy sie wzrok i nie
    emitują promieniowania. W tym przypadku jest dużo łatwiej pracować (ja sam
    pracuje przy komputerze po około 10 godzin dziennie praktyczne bez przerwy,
    no cóż takie jest zycie...)

    maciek