  • Data: 2007-06-17 22:36:43
    Temat: Re: praca na czarno.
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    quentin napisał(a) :
    > witam.
    > Mam do Was takie zapytanie. Moja znajoma pracowała w pewnej firmie,
    > gdzie przez 2 miesiące obiecywano jej podpisanie umowy. Niestety do
    > podpisania nie doszło a najgorsze ze nie dostała całej pensji.

    Jeszcze takie numery robią?

    > Chciała to zgłosić w PIP ale boi się ze sama dostanie karę.

    Nie z PIP. Raczej nie w ogóle. Chyba, że w jakiś sposób znajdą
    się świadkowie, którzy potwierdzą, że ona sama chciała na czarno,
    ale z kolei chyba nie przystawiła noża do szyi pracodawcy, by ją
    na czarno zatrudnił, prawda?

    > Jakie są obecnie kary dla takiego pracodawcy

    Olbrzymie, do zakratkowania włącznie. Jeśli uda się dowieść jego
    winy. Pewnie coś z Urzędu Skarbowego. Na pewno ZUS. Pracodawca
    poza tym popełnił pewnie przestępstwo ścigane z urzędu - nie
    płacił składek na ZUS. Tym zainteresuje się prokurator. Art. 219 KK.

    > i czy duża jest szansa na
    > udowodnienie ze pracowała u nich przez dwa miesiące?

    Czy ja mam szklaną kulę? Ona ma dowody. Ona wie, co robiła, kto
    może poświadczyć, kto ją widział. Niech za bardzo nie liczy na
    obecnych pracowników. Prędzej na byłych. Rozumiem, że już tam nie
    pracuje?

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B