    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pozyczka i zwolnienie z pracy
    Supersedes: <g...@z...router>
    Date: Tue, 22 Jul 2003 14:42:52 +0800

    In article <bfiju3$cn$1@absinth.dialog.net.pl>, tamina wrote:
    > A jesli juz przelalem wszystko co bylo na moim koncie na konto mojej corki.
    > To moga zabrac pieniadze z jej konta? Ona studiuje. Moge przeciez powiedziec

    Wydaje się że mogą. Zresztą niech się wypowiedzą prawnicy, a Ty zerknij
    sobie tutaj:
    http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&f
    rame=right&th=5605e682f772e5d9&seekm=Xns9314933DC6F1
    dmicfgpolboxcom%4022.7.19.11#link1

    > ze daje jej te pieniadze na nauke. I ile procent sciaga komornik z pensji ?
    > Jezeli mieszkanie i wszystko co sie w nim znajduje jest na moja corke
    > (przepisane niedawno) to komornik nie ma prawa do niego wejsc ? Czy jest to

    Jeśli sąd uzna że owo przepisanie miało na celu ucieczkę przed egzekucją
    długów to MZ może.

    > taka sama sytuacja jak z kontem? Tu chodzi o ta nowa ustawe w ktorej jest
    > mowa ze gangsterzy przepisujac fortune na rodzine i tak jej nie uchronia.

    Chyba nie o to. Raczej tzw skarga pauliańska.

    --
    Marcin