eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopowracam do tematu leasingu sprzed paru postów - prosze o pomoc › Re: powracam do tematu leasingu sprzed paru postów - prosze o pomoc
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: powracam do tematu leasingu sprzed paru postów - prosze o pomoc
    Date: Tue, 30 Dec 2008 03:06:47 +0100

    On Mon, 29 Dec 2008, sanczes wrote:

    > doprawdy zadziwia mnie łatwość z jaką udaje się wam osądzać innych - wy
    > nieomylni i wszystkowiedzący...

    Nie irytuj się na tych wszystkowiedzących ;)
    Popatrz na to tak: masz duży plus w wiedzy.
    ZAŁÓŻMY, że w jakiś deseń pójdziesz do sądu.
    Skąd założenie, że w takim wypadku sąd przypadkiem nie będzie miał takiej
    opinii jak Twoi krytycy, krytykanci czy jak tak wolisz określić każdego,
    kto się z Twoją oceną nie zgadza?
    Nie sądzę, aby ktokolwiek chciał znaleźć się w Twojej sytuacji.
    Ale w podobnej sytuacji są ci, co myśleli że złotówka dojdzie do
    kursu z dolarem na 1:1 i zawarli z bankami "umowy ubezpieczenia
    kursu" (i teraz płacą ciężkie pieniądze od różnicy).

    > Na leasing w jenach namówił mnie przedstwiciel firmy leasingowej - ponieważ
    > nie znam się na tym - zaufałem fachowcowi - widać niepotrzebnie
    > nie wiem na jakiej podstawie obrażacie mnie zarzucając mi m.in. małe
    > cwaniactwo ,

    Może to on popełnił błąd, może to było jego cwaniactwo...
    Ale z Twojego opisu wynika, że Ty zobowiązałeś się *tak* płacić.
    Z jakiego powodu?
    Liczyłeś że na tym zyskasz. Jakbyś zyskał to byś temu doradcy chciał
    odpalić "działkę" za dobrą poradę?

    > - to skutki nie moich nieprzemyślanych decyzji tylko złego
    > doradztwa.

    Popatrz na to inaczej: a *co obiecał* ten doradca?
    To co masz na piśmie - powinno dać się wyegzekwować.
    Masz na piśmie, co bedzie jeśli spłata w jenach będzie mniej korzystna
    niż w złotówkach, to możesz płacić w złotówkach?

    > oczekiwałem, że ktoś pomoże w rozwiązaniu problemu,

    Obawiam się że na przeszkodzie stanie interes leasingodawcy.
    Skoro TERAZ się okazało, że umowa jest DLA NIEGO wyjątkowo korzystna
    (a może wcale nie tak "wyjątkowo", może on ten sprzęt też kupił za
    kredyt w jenach?) to chce skosić ile może.
    Chcesz najwyraźniej, aby ktoś na tym leasingodawcy zastosował PRZYMUS
    zmiany zasad umowy.
    Z opisu wynika, że nie widać podstaw.

    > ( leasingodawca nie kwapi się z podpowiedzią),

    No właśnie.
    Pytanie co Ty byś zrobił z Twoim leasingobiorcą w takim przypadku?
    Trafiłeś na takiego kontrahenta...

    > a wyszło po polsku , skąd w was tyle bezinteresownej zawiści?

    Zaraz "zawiść".
    Czego Ci ktoś ma zawiścić, kłopotów?

    pzdr, Gotfryd