  • Data: 2005-05-12 12:10:16
    Temat: Re: poszukuje przepisu - K.C. lub P.T. - pilne
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    tp podalem jako przyklad, jednak sytuacja dotyczy konkretnego przypadku:

    firma telekomunikacyjna swiadczaca uslugi abonamentowe poniosla koszt pewnej
    uslugi (telekomunikacyjna) w czerwcu, wystawila zas fakture dopiero w
    sierpniu gdzie ta wlasnie usluga byla tylko skladową - i zafakturowala jako
    usluge kompleksowa (takze telekomunikacyjna).
    (przyklad: koszt np. wykonania polaczen telefonicznych powstal w czerwcu
    czym firma obciazyla kontrahenta w sierpniu jako uslugi telekomunikacyjne w
    sklad ktorych wchodzily takze inne uslugi specjalistyczne - po prostu taki
    umowny cykl rozliczeniowy)

    kontrola skarbowa kwestionuje koszt wykonania tej uslugi (wykazany w
    sierpniu) totez mam pytanie, czym sie podeprzec przy uzasadnianiu takiej
    sytuacji (prawo telekomunikacyjne ? kodeks cywilny ? ktory art..?) aby moj
    argument byl nadrzedny nad ordynacja podatkowa, ktora teoretycznie
    zobowiazuje mnie do wystawienia fvat do 7 dni od chwili wykonania uslugi.

    wiem ze np. TP praktykuje wystawianie faktur z duzym opoznieniem za uslugi
    wykonane kilka miesiecy wczesniej i jakos chyba nie maja z tym problemu.

    z gory dzieki za sugestie gdzie znalezc odpowiedz na moj problem.