  • Data: 2020-04-14 21:47:36
    Temat: Re: pospisy dla słupa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.04.2020 o 21:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > Stare metody ochrany: prowokacja.
    > Kiedyś w poprzednich wyborach podobnie udupiali już kilku
    > kontrkandydatów, bodajże od Tymińskiego poczynając (w drugich wyborach).
    > W odwodzie pozostaje pornografia dziecięca - przykład: Tymochowicz (za
    > dużo wiedział, nie chciał iść na współpracę).

    Po raz pierwszy z fałszowaniem list osobiście miałem styk pod koniec lat
    90-tych. Problem wynika z faktu, że komitety płacą za zbieranie
    podpisów. O wiele trudniej jest stać gdzieś (zwłaszcza w dobie COVID-19)
    i namawianie do złożenia podpisu, niż wzięcie jakiejś bazy danych i
    przepisaniem. Sam pomysł zbierania tych podpisów jest po prostu
    niedorzeczny, bo tak naprawdę poza jakimiś takimi wyjątkami, to nikt
    tego nie weryfikuje.

    Nie wiem, ile oni od podpisu płacą, ale za o wiele mądrzejsze bym uznał
    przyjmowanie od kandydatów kaucji w wysokości równowartości zapłaty za
    te podpisy, która ulega przepadkowi, jeżeli dany kandydat nie zdobędzie
    określonej ilości głosów. Powiedzmy 20%. Żaden kandydat tego osobiście
    nie zbiera i chyba wszystkie komitety płacą, więc to żadna ekonomiczna
    blokada. Jeśli polityk nie ma co liczyć na poparcie 20%, to jaki sens ma
    jego start?

    --
    Robert Tomasik