  • Data: 2007-11-13 09:13:49
    Temat: Re: posiadanie NIPu a praca
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    blad pisze:
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > pytanie:
    > dlaczego "w niektorych urzedach osoba fizyczna NIPu nie wyrobi" ?
    > moje obie corki wyrobily sobie NIP same jeszcze jako studentki
    > i nie bylo z tym problemow

    Ja też wyrobiłem sobie NIP jeszcze nie pracując. Niemniej jednak w
    aktualnym stanie prawnym numer NIP nadawany jest na wniosek *podatnika*.

    > na cytowanej stronie http://www.is.wroc.pl/podatki/nip/
    > tez nie widac przeciwwskazan do wyrobienia sobie NIPu bez pracy
    > *** blad ***

    Cytuję:

    Dla kogo NIP
    Obowiązkowi ewidencyjnemu podlegają osoby fizyczne, osoby prawne, jak
    również jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej, które na
    podstawie odrębnych ustaw *są* *podatnikami*.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz