  • Data: 2010-05-05 10:48:08
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-05 12:29, pmlb pisze:
    > Bo ty zmieniasz kierunek jazdy - koniec kropka!

    A jakieś poparcie prawne?

    > Poza tym masz gowno a nie przypuszczac, ze wszyscy jada zgodnie z
    > przepisami,

    A ja mam poparcie prawne. Art. 4 PoRD.

    > Prawidlowo wyprzedzal pojazd.

    Nieprawidłowo, bo z pogwałceniem znaków.

    > A to ze na podwojnej...

    ... sprawia, że złamał przepisy.

    > coz nie ma zdjecia
    > nie wiemy jak ta linia tam wyglada,

    Pewnie zgodnie ze wzorem linii podwójnej ciągłej.

    > Ty jako kierowca masz obowiazek zakladac ze inni moga jechac po pijaku,
    > wymusic pierszenstwo czy dostac zawalu serca...

    Podstawa prawna tego obowiązku? Bo na razie to jest to sprzeczne z art. 4.

    > a jedynie mozesz
    > zakladac, ze jada zgodnie z przepisami.

    No. Nie tylko mogę, ale mam prawo tak zakładać, o ile okoliczności nie
    wskazują na coś odmiennego.

    > Masz obowiazek stosowac ograniczone zufanie

    Owszem. Ograniczone, a nie bezwzględną nieufność.

    > Ten zapis to nie swiete prawo do bycia swieta krowa na drodze! To
    > jednynie zapis wg. ktorego mozecie sie spodziewac, ze uczestnik ruchu
    > zna przepisu i sie do niego stosuje - to tyle!

    I skręcający założył, zgodnie z tym prawem, że żaden półmózg nie
    wyprzedza z pogwałceniem linii ciągłej. Ponieważ nie wystąpiły
    okoliczności wskazujące na odmienne zachowanie kierowców, to zachował
    się właściwie.

    To nawet nie jest
    > obowaizek a jedynie zwykly osad. Natomiast zachowanie nalezytej
    > ostroznosci jest juz przymusem!

    I ostrożność zachował. Zobacz film, jaki pokazałem. Gość mu wyskakuje
    nagle do wyprzedzania dwóch samochodów na podwójnej ciągłej w okolicach
    przecięcia kierunków ruchu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek