  • Data: 2004-11-16 19:30:10
    Temat: Re: pomocy !!! prawnej
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kima" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cnd2vg$i0n$1@news.onet.pl...
    > Witam serdecznie Grupowiczów.
    > Bardzo proszę o pomoc. Pracodawca przez 6 miesięcy zaniżał mi wysokość
    > zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych (źle naliczane koszty
    > uzyskania przychodu). Niestety zoriętował się o tym dopiero po pół roku.
    > Teraz w ramach wyrównania, chce potrącić mi z wypłaty całą zaległość
    > (jednorazowo). Błąd powstał z winy operatora i twórcy programu
    > komputerowego. Oczywiście rozumiem jego wyjaśnienie, jednak zbliżają się
    > święta :). W związku z tym pytanie: Czy pracodawca ma prawo dokonania
> [...]

    Pracownik nie może ponosic odpowiedzialności za błędy pracodawcy.
    Mniejszy podatek to zmartwienie Twojego pracodawcy i nie może on potrącac
    tego z Twojego wynagrodzenia bez Twojej zgody na piśmie.
    A Twój dodatkowy wzrost wynagrodzenia przeznaczyłeś przeciez na potrzeby
    bytowe i nie wzbogaciłeś się.

    Pozdrawiam
    Michał