    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomiary predkosci, mandaty, podstawa prawna
    Date: Sun, 9 Mar 2003 11:36:47 +0100

    | Ależ wiedzą.Nie mówimy o radiowozach jeżdżących ala kameroradar czyli
    | siadających na ogonie każdego ale o przypadku w którym gość "przelatuje"
    | obok jadącego prawidłowo radiowozu.Przynajmniej ja cały czas mam oczach
    | taki przypadek.Zauważ od czego rozpoczęła się dyskusja.

    Przejrzałem wątek od początku, by być pewnym, że czegoś nie przeoczyłem. Ale
    tam nikt nie podnosił, że chodzi tylko o przypadki rażące. Pytano ogólnie o
    możliwość i tyle. prawidłowo jadący radiowóz może jechać w dolnej granicy
    odchyłki prędkości. Czyli, jakakieś 53 km/h przy 60 km/h dopuszczalnych.
    Gość może jechać 67 km/h, co daje 14 km/h więcej. Jeśli tamci przemknął
    faltycznei na tyle szybko, że będzie pewność co do tych 14 km/h to nie widzę
    problemu.

    | A ja właśnie o oczywistych sytuacjach piszę.

    W sytuacjach oczywistych oczywiście wystarcza zeznanie policjanta.
    Najlepiej, by był jakiś inny świadek.

    | Wtedy nie ma żadnej możliwości, choćby w przybliżeniu określenia prędkości
    | klienta.

    Teoretycznie jest. W praktyce raczej nie ma, bo gość zacznie hamować, albo
    powie, że celowo przyspieszył, by ułatwić przejazd radiowozowi, bo nie było
    gdzie zjechać.

    | Czyli naczelnika również??
    | Wierzysz w to co piszesz czy tylko piszesz dla wprawy ?

    Wiem o tym. Naczelnicy parafują różne rzeczy. Komendanci zresztą też.
    Niejednokrotnie później okazuje się, że był to błąd. Człowiek jest omylny.

    | W Policji najważniejszą rzeczą jest STATYSTYKA. na naradach poszczególni
    | naczelnicy i komendanci CHWALĄ się ile to ich podwładni sporządzili
    | wniosków o ukaranie (np.). Moim zdaniem mogą oni (sporządzający wniosek w
    | oparciu o prędkościomierz) liczyć na nagrodę kwartalną .

    W Policji nie ma nagrody kwartalnej. Ostatnia nagroda, to było 60 zł brutto
    na święta. Poprzednia miała być na święto Policji, ale nie było, bo
    pieniądze poszły na zabezpieczenie przyjazdu Papieża. Jeszcze poprzednia
    była na poprzednie święto Policji, bo na Święta w 2001 roku nie było kasy.
    Nawet radiowozy stały, bo nie było za co zakupić paliwa.
    Jakby policjanci byli wynagradzani za mandat / wniosek do sądu, to byś nie
    przeszedł przez ulicę. Dla tego - z tego co mi wiadomo - policjantów nigdy
    tak nie wynagradzano. Jak były pieniądze, to wynagradzano za ładniejsze
    sprawy. Ale o przestępstwa, a nie wykroczenia. Teraz, to premie dają tylko
    za najładniejsze.

    Z tego co wiem, to za mandaty premie obecnie dostają tylko UKS-y. Stąd
    chodzą po bazarach i czepiają się bzdur, tylko po to, by gość przyjął mandat
    za 80 zł (najniższy). Dla nich liczy się sztuka.
    A, jeszcze podobnie wynagradzana jest Inspekcja Handlowa. Oni dostają premie
    od pozytywnego wyniku kontroli. Dla tego wpisują pouczenia w protokół.
    Pouczenie, to też forma zakończane postępowania o wykroczenie.