    From: "Szymon" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomiar radaru
    Date: Thu, 16 Nov 2006 19:18:05 +0100

    > w sprawie przeze mnie
    >poruszonej chodzi mi jedynie o udowodnienie >popelnionego czynu - w jaki
    >sposob funkcjonariusz jest w stanie udowodnic >wykroczenie, jezeli
    >dysponuje jedynie takimi danymi jak: czas od ostatniego >pomiaru oraz
    >predkosc (fotoradar posiada lepsza mozliwosc >dokumentowania)

    Witam, pozwolę sobie dołączyć się do dyskucji :) moją odpowiedzią jest:
    dowodem policjanta jest jego słowo (słowo kolegi etc.) a ponieważ jest
    funkcjonariuszem publicznym - jego słowo jest w takim samym stopniu na pewno
    a może i większym uznawane za prawdziwe (zostaje pouczony o tym jak każdy
    podczas zeznań). Jeżeli więc przed sądem on wedle jego wiedzy złapał Ciebie
    na suszarke to właśnie to mówi. Z tym że nie zgadzam się że słowo policjanta
    znaczy więcej niż obywatela. Bo policjanci i wszyscy funkcjonariusze
    publiczni są po to by służyć obywatelom (...tak wiem, w teorii niestety..),
    więc jeżeli Ty będziesz się z tym nie zgadał, dochodzenie wskaże (sposobami
    o których nie wiem a mogę jedynie mniemać) kto miał racje lub kto mógł mieć.
    Jedna tylko sprawa. Skoro aż sprawę do sądu ktoś by dawał to musiałby mieć
    powody. Jeżeli powodem była by sama chęć uniknięcia mandatu... to nie Bogu
    ducha winny policjant byłby kombinatorem.
    Sprawa udowodnienia kto naprawdę miał racje i kto naprawde czuje się urażony
    oskarżaniem go o coś to inna rzecz. W teorii wg mnie tak to wygląda ;)

    Serdecznie pozdrawiam