  • Data: 2003-04-30 07:46:04
    Temat: Re: polisa inaczej:-(((
    Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > czytalam sporo na temat polis posagowych na grupie.takiego przypadku nie
    > znalazlam, moze zle szukalam:-((( niedlugo przyjdzie wykupienie mojej polisy
    > i mam pytanie.czy warto zakladac jakas sprawe, gdy przez poczatkowy okres
    > rodzice oplacali skladki, a potem zaprzestali, gdyz PZU napisalo, ze sami
    > beda te skladki oplacac?podejrzewam, ze ta polisa bedzie "nedznie" niska,
    > ale jesli nie mam szans na jakakolwiek wieksza kwote, to moze przyjac to co
    > mi daja?
    > Marta

    Jeśli PZU zmieniło polisę na bezskładkową ze swojej woli (nie w efekcie
    nieopłacania składek) i nie została zmieniona pierwotna suma ubezpieczenia, to
    jak najbardziej jest o co walczyć.
    Taka zmiana na bezskładkowe nasytapiła niemal w 99 % polis - po prostu dla PZU
    koszty zbierania tych składek były wyższe niż zysk.

    To ile z polisy zależy min. od daty jej zawarcia, sumy ubezpieczenia, jej
    ewentualnego oprocentowania, okresu na jaki zawarto umowę. Żeby wyliczyć
    ewentualną kwotę zwaloryzowanego świadczenia potrzebne są takie właśnie dane -
    ale z reguły kwota ta jest od 5 do 10 razy wyższa niż propozycja PZU

    Monika