  • Data: 2024-08-22 21:24:43
    Temat: Re: policja namierza
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.08.2024 o 03:59, J.F pisze:

    > No ale prowadzą mnie pod konkreny numer wzdłuż drogi - to chyba o
    > czyms swiadczy?

    W mojej ocenie głównie o tym, że nie wiesz, o czym piszesz. Urządzenia
    przeznaczone do samochodów uznają, że najprawdopodobniej poruszasz się
    po znanej z mapy drodze. Jak będziesz kilkadziesiąt metrów obok
    wrysowanej w ścieżki biegnącej przez bagno, to wiele urządzeń będzie
    pokazywało, ze jesteś na tej ścieżce.

    Co więcej algorytm ocenia to na odstawie własnych danych. Jeśli mamy
    jakiś błąd w określeniu pozycji i dodatkowo gdzieś tam w rejonie tego
    błędu w mapie wrysowaną ścieżkę, to te błędy się mogą zsumować. To może
    wyjść kilkadziesiąt metrów obok.

    Jeśli zaginiona włączy udostępnianie swojej pozycji, ale będzie się
    przemieszczać, to przykładowo WhatsApp w razie utraty sieci nie
    wyświetli komunikatu o braku danych, tylko bedzie pokazywać ostatnią
    znaną. Podobnie działa udostępnianie pozycji w Google. W wypadku jazdy
    samochodem w tym wypadku błędu może wynosić kilka kilometrów.

    > Jak to na bagnie :-)

    Jak masz ręczny odbiornik i bez przyciągania do drogi, to właśnie nie.

    --
    (~) Robert Tomasik