  • Data: 2024-08-09 18:28:20
    Temat: Re: policja namierza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Aug 2024 15:55:58 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ja jedynie zapytałem, czy korzystałeś kiedykolwiek z GPS na bagnach.
    > Nigdzie nie sugerowałem, że on tam nie działa. Nawet nie przychodzi mi
    > do głowy powód, dlaczego miałby nie działać. Zdaje się Marcin coś o
    > wilgotności powietrza wspomniał, ale to raczej kwestia poboczna. Trudno
    > mi ocenić, na ile faktycznie ważna z punktu widzenia użyteczności. Po
    > prostu później obserwowałem do jakiego poziomu głupoty zejdziesz.

    Wilgotność jak wilgotność - woda sygnał osłabia.
    Ale to cięzkie chmury muszą być.

    No i jak pisałem - dawniej google lubiło "przyciągać do znanego
    punktu".

    > Natomiast ja - gdybyś potwierdził, że korzystałeś - chciałem Cię zapytać
    > z jakim skutkiem. Bo bagno, to taka duża i zdradliwa "kałuża". Przy
    > dokładności GPSa można się utopić, jak nawet masz w odbiorniku mapę z
    > bezpiecznymi przejściami. Trochę ryzykownie jest nawigować tylko w
    > oparciu o GPS. Nie dane mi to było, bo jak zwykle zacząłeś walczyć ze
    > swoim pomysłem.

    No ale chyba jednak lepiej znać dokładną pozycję poszukiwanego, niż
    nie znac?

    Przy czym ... dziewczyna niby buty straciła, ale trudno mi
    przypuszczać, aby na spacer po bagnach się wybrała.
    Raczej drogą/scieżką szła.
    Choć po pijaku/narkotykach ... kto wie.

    > Co do przesyłania pozycji GPS, to też już kilka osób Ci zwróciło uwagę,
    > że z różnych powodów może to nie być oczywiste - przy czym nie tylko nie
    > ma to zbyt wielkiego związku z bagnem, ale nawet nie mam pomysłu, czemu
    > byśmy chcieli się go doszukiwać. Jak tam były drzewa, to błąd
    > wyznaczenia pozycji spokojnie mógł być w granicach kilkuset metrów.

    Zazwyczaj nie jest. Poza tym mozna poprosić o ponowną pozycję pare
    minut później i porównać.

    > Czyli wiemy, na których bagnach jest. Nie wiemy, jak do niej dojść i
    > gdzie jest dokładnie. A jak zrobi zdjęcie kapliczki i ktoś wie, gdzie
    > ona (przykładowo, bo nie wiem, co charakterystycznego fotografowała) to
    > o wiele łatwiej.

    Istonie, może wiedzieć, jak do kapliczki dojść, a w/g współrzednych
    ... nie wie, ze to ta kapliczka.

    A jak to w srodku lasu, to mapa google może nie pomóc, bo nie ma drog
    leśnych, i nie wiadomo jak najlepiej dojechać, czy skąd zacząć piesze
    poszukiwania ...

    Macie tam gdzies na posterunku dokładne mapy topograficzne?

    > No i tradycyjnie najbardziej chodzi mi o to, że siedzący za klawiaturą w
    > Warszawie Shrek wie lepiej od obecnych na miejscu policjantów, jak
    > uratować zagubioną na bagnach kobietę i on by to zrobił szybciej,
    > dokładniej, lepiej, funkcjonalniej - tylko nikt mu nie pozwala.

    No cóż - my mniej więcej wiemy, jak byśmy to zrobili.
    Jest nowa technika, to byśmy skorzystali.

    Wiec zastanawiajace jest, czemu policjanci wybrali inny sposób.
    Bo lepszy, czy z ignorancji ? :-)

    J.