    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policja namierza
    Date: Thu, 8 Aug 2024 18:28:20 +0200

    On Thu, 8 Aug 2024 17:26:59 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Spokojnie mój już pewnie 20-letni Magellan pokazywał dane w samolocie, aczkolwiek
    wysokość była chyba nad geoidą, a nie nad poziomem
    > terenu?
    > Nie wiem, czy chodzi o fixa czy o almanach.

    To jest powiązane - żeby miec fixa, trzeba mieć almanach :-)

    Każdy satelita nadaje swoj almanach, o ile mnie pamięć nie myli, co
    30s. Być może jest on nie całkiem dokładny. Pełny almanach to jednak
    co kilka minut.

    Problemem jest przede wszystkim odbiór tych satelitów w metalowym
    kadłubie. Sygnał może być słaby, zanikający, dane niepełne.
    Odbiornik musi się też dosynchronizować do satelitów.
    Nawet prędkość okazuje się istotna.

    Stąd jest różnica, czy odbiornik pracuje cały czas, czy był wyłączony
    tylko na krótko i ma zapamiętane dobre dane, czy może je uzyskać np
    przez internet.

    J.