    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policja i plakaty
    Date: Thu, 10 Jun 2010 14:06:42 +0200

    Dnia 2010-06-10 11:47, Użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:

    > Jeśli pozwolisz, by łamane było prawo własności, że ktoś ci będzie
    > oblepiał wszystko co popadnie, nie patrząc do kogo to należy, bo policja
    > powinna zajmować się czymś poważniejszym, to równie dobrze może
    > przymknąć oko jak ci będą podprowadzać samochód.

    Ja rozumiem że policjant policje broni ale oklejanie tablicy reklamowej
    czy ogłoszeniowej to nie jest niestety wszystko.
    Zrozumiał bym postawę policjanta gdyby oklejany był mur, ogrodzenie
    ale nie tablica do tego przeznaczona.

    > Jeśli zauważy skradziony samochód też go zatrzyma, po prostu zazwyczaj
    > nie ma wiedzy, że był on kradziony. Nie sądzisz, że Policjant zna np
    > numery rejestracyjne choćby ostatnio skradzionych samochodów.

    Powszechnie wiadomo że drogówka nie zatrzymuje samochodów
    wyrywkowo tylko te których kierowcy popełnili jakieś wykroczenie,
    najczęściej jest to jazda powyżej prędkości dozwolonej.
    Inteligentny złodziej jadąc samochodem kradzionym nie popełnia
    wykroczeń i to gwarantuje mu niezatrzymanie przez policję.
    Więc policja w imię walki z wykroczeniami zupełnie nie działa
    w kierunku walki z przestępstwami.

    Kolejna sprawa ktos w policja wpadł na pomysł rozliczania policji
    z wyników. No i zaczyna się parodia bo policja do statystyki
    wykrywalności przestępstw dolicza "wykrywalność" wykroczeń
    włącznie z mandatami z fotoradarów. Czyli na jedna kradzież
    wystawiają dziewięć mandatów za wykroczenia i ogłaszają sukces
    w walce z przestępstwami czyli 90% wykrywalność.
    W rzeczywistości w przestępstwach mają wykrywalność 0% a
    w wykroczeniach 100%. I dlatego krawężnik chciał wystawić
    ten mandat za oklejanie a jego koledzy z prowincji nadganiają
    statystykę wystawiając mandaty za brak świateł w rowerze lub
    za jazdę rowerem po chodniku.