    From: "Łukasz N" <l...@s...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pokrzywdzony w wypadku komunikacyjnym
    Date: Thu, 2 Aug 2007 23:05:07 +0200

    Użytkownik "AnJack" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:46B1DBF2.3B6B1CC0@poczta.onet.pl...
    > Witam,
    > Bralem udzial w wypadku komunikacyjnym, przez prokurature zostalem
    > uznany za pokrzywdzonego. Teraz dostalem wezwanie na sprawe jako
    > swiadek, ale nic nie zeznam bo stracilem podczas wypadku przytomnosc
    > i nie pamietam go. Ciekawi mnie to, jaki wyrok moze zapasc na tej
    > sprawie - bo przeciez musi zostac uznana czyjas wina, chocby po to
    > zeby bylo wiadomo, ktory zaklad ubezpieczeniowy ma wyplacic
    > odszkodowanie. Co jezeli np oskarzony zostanie uniewinniony? Wtedy
    > automatycznie uznana zostanie moja wina, czy bedzie nastepny proces,
> [...]

    W tego typu wypadkach duże znaczenie mają nie tylko zeznania uczestników
    wypadku - ale również ślady zabezpieczone na drodze jak i charakter
    uszkodzeń samochodu. Standardowo powołuje się biegłego, który na podstawie
    zebranych w sprawie dowodów rekonstruuje przebieg wypadku i wskazuje na
    osobę, której zachowanie zdaniem biegłego było przyczyną wypadku.

    Małe szanse, że nawet przy uniewinnieniu oskarżonego miało się rozpocząć
    postępowanie karne przeciwko Panu.

    Forum Prawników - bezpłatne porady prawne - www.advokat.com.pl