    From: "remeeq" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pokrzywdzenie wierzyciela
    Date: Wed, 20 Oct 2004 13:49:44 +0200

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cl5h4a$qn$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > oferowanej ceny zostanie przekazane wierzycielowi X w wyniku innej
    > (fikcyjnej) transakcji.
    >
    > W wyniku realizacji powyższych umów, spółka B "płaci" za działkę 5 mln,
    > wierzyciel Y otrzymuje 1 mln, a wierzyciel Y 4 mln.
    >
    > Wierzyciel Y umarza spółce A resztę długu w wysokości 21 mln.
    >
    > Problem polega na tym, że na sprzedaż nieruchomości musi wyrazić rada
    > nadzorcza spółki, która zna wszystkie szczegóły planowanej operacji.
    > Jak zatem owa rada nadzorcza mowinna się zachować?
    >
    > wszelkie rzeczowe komentarze mile widziane ...

    ale nagmatwane. A co do Twjej wypowedzi :"oferowanej ceny zostanie
    przekazane wierzycielowi X w wyniku innej
    (fikcyjnej) transakcji." Fikcyjne transakcje to przestępstwo
    karno-skarbowe, jeśli do tego dojdzie - zawiadom UKS i prokuraturę. W ten
    sposób przynajmniej zatrzymasz proceder, poza tym wyczerpuje znam. art. 300
    kk - celowe doprowadzenie do uszczuplenia majątku.par. 1 zagrożone do 3 lat
    więzienia, natomiast jeśli wierzycieli jest więcej (Ty piszesz o dwóch) to
    par.3 - do 8 lat odsiadki.
    Warto, aby zarząd i rada zandorcza rzuciła okiem również na ten art.

    A spółka B może zostać oskarżona z art. 302 par. 2 kk - do 5 lat odsiadki,
    poza artykółami z karno-skarbowego za fikcyjne transakcje:-)