  • Data: 2007-10-10 07:29:00
    Temat: Re: podejrzenie o handel zwierzętami egzotycznymi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Oct 2007, szerszen wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > zasadniczo sporo, to nie program komputerowy z durna licencja o zakazu
    > odsprzedazy,

    Nie warcz po ludziach, co Ci nic nie zawinili.
    Niby na jakiej podstawie sądzisz, że "to nie program z durną licencją"?
    Albo inaczej: z czego wnosisz, że handel żywym towarem jest obłożony
    mniejszymi restrykcjami, niż sprzedawanie "durnych licencji"?
    Tak z ciekawości pytam :), bo jak dla mnie nie jest to oczywiste.

    > kupil w sklepie wiec mial prawo przypuszczac ze legalnie,

    OK. Ale to tak jak z prawem autorskim - kiedyś wprowadzili ustawę
    i już. Tu też - znienacka wprowadzono obowiązek posiadania
    certyfikatów na zwierzęta. Nawet "w gazetach było".
    Unia, panie... banany mają określoną krzywiznę, marchewka to owoc,
    do lutowania należy używać spoiw bezołowiowych (akurat to chyba nie
    wynalazek UE, ale co szkód czyni to inna sprawa, najwyraźniej sporo
    więcej niż ów ołów), to i kwitek na żółwia potrzebny.
    Kupił legalnie to ma legalnie (a jak był kupiony od "nielegalnego"
    to tamtego się przyczepią), ale jak to wykazać? IMO - kwitkiem.

    > zapukala jak na allegro sprzedaz chinska mp3, kupiona w mm czy innym
    > saturnie?

    No trzeba pokazać kwit zakupu i tyle jak mniemam?

    pzdr, Gotfryd