eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-11-08 16:58:21
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 8 Nov 2022 13:31:38 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Są nawet do domki jednorodzinne. Były na bloki mieszkalne. Był to typowy
    > projekt i w całej Polsce za Gierka (projekt powstał nieco wcześniej w
    > drugiej połowie lat 60-tych) bloki są do siebie podobne. Popatrzcie na
    > Hotele ORBIS - w wielu miastach były podobne, bo z jednego projektu
    > robione. Szkoły "tysiąclatki" też z jednej sztancy i to w dodatku tak
    > projektowane, że na wypadek wojny były szpitalami. Jeśli Shrek, czy
    > Kviat maja cokolwiek z inżynierią wspólnego, to negowanie tego
    > oczywistego i powszechnie znanego faktu postrzegam jako "pajacowanie".

    Raz - widziales jakąs nowo budowaną szkołę wedlug projektu
    tysiaclatki? Albo nowy hotel Orbisu?
    Byly typowe projekty, i nie ma.
    Tzn sa - na domki, na hale itp.

    Dwa - z wyjatkami na drobnice - projekt jest ciagle wymagany.
    A w nim obliczenia wytrzymalosciowe.
    I watpie aby tam sie dało napisac "wszyscy wiedzą, ze strop zelbetowy
    grubosci 10cm, zbrojony pretami fi12 co 10 cm, jest dobry do
    rozpietosci 10m".

    Ale sciany z pustakow to pewnie mozna w jakis uproszczony sposob
    policzyc - wszyscy wiedzą, ze na dwa pietra starczą :-)

    Sa np plyty stropowe prefabrykowane - no ale to jest konkretny wyrob
    konkretnego producenta, ma konkretne parametry - kupujesz, to sie
    podpierasz danymi producenta, robisz we wlasnym zakresie - to musisz
    policzyc, ze wytrzyma.
    A na budowie wlasnego domku, nie wiadomo czy takie gotowe uzyjesz,
    bo dzwig potrzebny do ułozenia.
    Przy duzych blokach ... mam wrazenie, ze tez wolą uzbroic i wylać
    własny strop, niz ustawiac taki prefabrykowany.

    Hale o tyle ciekawe, ze majac zaprojektowany "moduł hali o szerokosci
    12m i wysokosci 5m", mozesz latwo zrobic projekt hali o szerokosci 12m
    i dowolnej dlugosci.
    Ale to ciagle projekt bedzie - Shrek ci jeden podesłał.
    Pomijajac, ze to cos skomplikowanego, bo dopasowane do istniejacej
    hali i z suwnicą, to np zaczyna sie od warunkow geologicznych.

    A potem obliczenia wytrzymalosciowe.
    Obliczen w typowym przypadku juz liczyc nie trzeba - policzyl ktos
    wczesniej, teraz wystarczy skopiowac ze wzorcowego projektu - ale
    ciagle w projekcie są. I ktos musial ten pierwszy raz policzyc,
    a potem ktos tworczo skopiowac.

    Choc cos mi tam miga "Archiwum Statika" ... program policzyl, to musi
    byc dobre? :-)

    A jak chcesz uzyc "gotowy słup stalowy wysokosci 5m", to imo tak samo,
    jak z plytami stropowymi - albo naprawde kupujesz gotowy i masz dane
    producenta, albo sie poslugujesz swoją ksiązką - ale tam gotowców
    raczej nie ma, są tylko wskazówki do obliczen.

    A i tak cie pewnie troche obliczen nie ominie - wypadaloby obliczyc
    chocby ciężar sniegu na dachu, i konieczną nosność słupów.
    I jakies momenty gnące węzłów, zeby sie to nie złozyło.

    J.