  • Data: 2005-12-14 05:13:50
    Temat: Re: podatek od spadku - od kwoty czy sztuki?
    Od: "retrow" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >hm... a nie jest to tak, ze zobowiazujesz sie do zamieszkiwania w tym
    >mieszkaniu przez 5 lat (art. 16 p. 5 Ustawy o Podatku od Spadków i
    >Darowizn) i wtedy nie musisz placic podatku ??? Obawiam sie, ze w tym
    >momencie juz podpadasz pod zapłacenie tego podatku, bo tak na 99% liczy
    >sie raczej rzeczywiste zamieszkiwanie, a nie jedynie bycie wlascicielem

    Dokladnie, tak. Musze tam faktycznie mieszkac (a przynajmniej nikt mi nie moze
    udowodnic, ze nie mieszkam) Teoretycznie od dwoch lat codziennie dojezdzam z
    jednego miasta do drugiego :P
    Mam szczescie, bo akurat miedzy tymi dwoma miastami duzo ludzi kursuje
    codziennie do pracy, wiec nikt sie do mnie nie przyczepi.

    >Chyba raczej liczy się to, że pieniądze, które uzyskałeś ze s
    >przedaży
    >mieszkania zostaną przeznaczone na zakup większego.

    aha, czyli *pieniadze*, nie *sztuka murow*.

    >Art 16. p. 7 określa
    >to jasno, że jeśli sprzedaż mieszkanie z konieczności zmiany wa
    >runków
    >mieszkaniowych (np. masz pracę w innymi mieście)
    >i kupisz mieszkanie w
    >ciągu 6 miesięcy od sprzedaży to ten okres pięcioletni trwa nadal

    wlasnie z tego kruczka chce skorzystac.

    >Nie
    >wiem tylko czy nabycie praw do części lokalu można uznać za "naby
    >cieinnego budynku lub lokalu",

    no, i tu jest caly problem.

    >ale wydaje mi się, że tak.

    oj, swietnie by bylo...

    >Jeśli chodzi o zakup to normalnie - idzieci do notariusza
    > i kupujecie. W akcie notarialnym sobie piszecie kto ile ma i już.

    Dzieki.

    ielkie dzieki za pomoc i podanie namiarow na ta konkretna ustawe. Poczytam sobie.

    Pozdrawiam serdecznie
    tomasz
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl