  • Data: 2002-12-16 23:27:59
    Temat: Re: pobicie/bojka i ewentulane roszczenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    A tu się nie da? Sądu się specjalnie nie boję, ale mam przekonanie, że
    telefon tu nic nie zmieni. Nikt nie ma patentu na nieomylność, nawet jeśli
    siedzi na co dzień w sądzie.

    Co do właściwości sądów, skoro dotychczas podniesone przez mnie argumenty
    Cię nie przekonały, to mam jeszcze jeden:
    USTAWA z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych. (Dz. U. z
    dnia 12 września 2001 r.) w art. 12 mówi:

    Sąd rejonowy dzieli się na wydziały:
    1) cywilny - do spraw z zakresu prawa cywilnego,
    2) karny - do spraw z zakresu prawa karnego, w tym do spraw o wykroczenia
    rozpoznawanych w drugiej instancji,
    3) rodzinny i nieletnich (sąd rodzinny) - do spraw:
    a) z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego,
    b) dotyczących demoralizacji i czynów karalnych nieletnich,
    c) dotyczących leczenia osób uzależnionych od alkoholu oraz
    od środków odurzających i psychotropowych,
    d) należących do sądu opiekuńczego na podstawie odrębnych ustaw,
    4) pracy (sąd pracy) - do spraw z zakresu prawa pracy,
    5) ksiąg wieczystych - do prowadzenia ksiąg wieczystych oraz do innych
    spraw cywilnych z zakresu postępowania wieczystoksięgowego.

    Jak stąd wynika, rozpatrywanie roszczeń cywilnych nie pozostaje we
    właściwości sądu rodzinnego, tylko cywilnego. Mam nadzieję, iż ten argument
    Cię przekona.