    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: po co jest PIT?
    Date: Mon, 29 Mar 2010 13:06:36 +0200

    Am 29.03.2010 12:47, Piotr [trzykoty] wrote:
    > Użytkownik "kukikoko" <k...@o...pl> napisał
    >
    > Po, to żeby był Twój podpis-hak. Żebyś pilnował pracodawców, aby płacili
    > zaliczki na podatek, a nie oszukiwali. Tak właśnie, żebyś ich pilonował,
    > bo podpisem stwierdzasz, że jest to zgodne z rzeczywistością. I już dwie
    > strony odpowiadają za prawidłowe odprowadzenie podatku.
    > Swoją drogą rozumiem Twoje wątpliwości. Bo koszty tej machiny są ogromne
    > i nie wiem czy adekwatne z drugiej strony do hipotetycznej sytuacji,
    > gdyby milczenie było zgodą na to, że nic prócz dochodu obliczonego przez
    > pracodawcę nie zarobiłem.

    Na logike, jak najbardziej wystarczyloby zalozenie: obywatel nie zlozyl
    biurokracji w urzedzie do polowy roku -> zakladamy, ze obywatel osiagnal
    takie dochody, jakie zadeklarowal jego pracodawca.

    I zeby byla pewnosc, US powinien wyslac do obywatela list: w roku 20XY,
    obywatel zarobil X zl, pobrano Y podatku.

    Jeszcze jakby kazdy obywatel mial mozliwosc podgladu _online_ placonych
    przez siebie podatkow (np. zaplacony podatek w marcu: X zl) - byloby
    swietnie. Ale pomarzyc kazdemu mozna...

    --
    Tomasz Chmielewski