    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: po co jest PIT?
    Date: Mon, 29 Mar 2010 12:47:50 +0200

    Użytkownik "kukikoko" <k...@o...pl> napisał
    > Bardzo zastanawia mnie po co jest PIT?
    > Po co ja mam im to wysyłać? Przecież oni powinni
    > to wszystko wiedzieć, mieć w komputerze

    Po, to żeby był Twój podpis-hak. Żebyś pilnował pracodawców, aby płacili
    zaliczki na podatek, a nie oszukiwali. Tak właśnie, żebyś ich pilonował, bo
    podpisem stwierdzasz, że jest to zgodne z rzeczywistością. I już dwie strony
    odpowiadają za prawidłowe odprowadzenie podatku.
    Swoją drogą rozumiem Twoje wątpliwości. Bo koszty tej machiny są ogromne i
    nie wiem czy adekwatne z drugiej strony do hipotetycznej sytuacji, gdyby
    milczenie było zgodą na to, że nic prócz dochodu obliczonego przez
    pracodawcę nie zarobiłem.