  • Data: 2007-08-04 08:47:23
    Temat: Re: pies i prawo - wybycie się własności
    Od: "e<>n" <4...@0...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w wiadomości
    news:f91at3$keh$3@inews.gazeta.pl...
    > Dnia Sat, 04 Aug 2007 08:53:39 +0200, Juzek Kocimientka napisał(a):
    > Mało tego, obrażony został e<>n - to by się sąd zdziwił, że dwie literki
    > przedzielone znakami przestankowymi poczuły się zniesławione i
    > znieważone. Tego nawet nasz ulubiony grupowy zjawiskowiec nie
    > przetrawiłby na akt oskarżenia ;-)

    pseudonim podlega ochronie prawnej tak samo jak imię i nazwisko, zatem twój
    komentarz wskazuje, że nie znasz lub nie rozumiesz art. 23 k.c. i związanej z
    nim literatury przedmiotu:
    "Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność, cześć, swoboda
    sumienia, nazwisko lub pseudonim (...) pozostają pod ochroną prawa cywilnego
    niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach."
    wystarczy więc, że wystąpię do policji o ustalenie i ujawnienie danych osoby
    obrażającej mnie na grupach dyskusyjnych (sprawcy), np. twoich. prokurator po
    zapoznaniu się z przedstawionym przeze mnie materiałem wyda decyzję (jesli
    będzie odmowna, to bedę mógł odwołać się od niej do sądu), następnie sporządzam
    pozew na podstawie art. 24 k.c. i delikwent nie stosujący się do zasad
    współżycia społecznego, naruszający cudzą godność będzie musiał przekonać sąd,
    że "nie obraził kiedy wyzwał i obraził"...