    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: perypetie spadkowe...
    Date: Fri, 5 Mar 2004 23:43:56 +0100

    Użytkownik "bubu" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c2ap7u$fdd$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik Falkenstein <r...@g...pl> w wiadomości do
    > grup dyskusyjnych napisał:c2alr6$kt8$...@i...gazeta.pl...

    > A jakiej egzekucji ? Obie strony musiałyby zechcieć !!!!!!

    Nie rozumiesz. Zajrzałeś do podanego przepisu? I nie chodzi o egzekucję
    tylko o tryb przewidziany dla egzekucji, a to co innego. Przepis ten stosuje
    się bardzo rzadko i właśnie wówczas, gdy strony nie moga dojśc do
    porozumienia co do podziału, lub podział fizyczny jest niemozliwy lub
    niecelowy oraz brak jest możliwości dokonania przez jedną ze stron spłat.

    > Odrębna własność !!!
    > Założona na te 25% majątku nowa, druga księga wieczysta

    I co w niej wpisane? że jest włascicielem 25% domu?
    I odrebna własność czego? pokoju w domu i ćwierci klatki?.

    > nie mogą.
    >
    > Zapomniałeś , że spadek już został podzielony !!!
    > 75% dziadek (w tym 50% własne ) + 25% spadkobiercy po ciotce .

    Z tego co ja zrozumiałem spadek nie został podzielony lecz stwierdzono
    nabycie spadku. Bo wtedy idzie się do US. A to niestety nie to samo.

    > TAK w 25%

    Nie, władać w sensie fizycznym mogą w całości. - art 206 kc

    > NIE ma takiego prawa ani sprzedaży w trybie egzekucji które zmusi dziadka
    > do sprzedaży własnego domu jesli tego nie chce .

    Jest. Art 212 par. 2 in fine KC

    > Przyjmij do wiadomości , że sąd cywilny może najwyżej dokonac podziału
    > ze wskazaniem co stanowi 25% nowych spadkobierców .Tylko tyle .

    Sad cywilny może:

    1. dokonać podziału fizycznego nieruchomości
    2. dokonać podziału fizycznego nieruchomości pprzez ustanowienie odrębnej
    własności lokali
    3. przyznać całośc nieruchomości jednemu ze spadkobierców z zobowiązniem go
    do spłaty pozostałych
    4. dokonać sprzedaży nieruchomości w trybie przewidzianym dla egzekucji z
    nieruchomości i dokonać podziału uzyskanej sumy.

    Polecam lekturę KC i podręczników do prawa rzeczowego - rozdział o
    zniesieniu współwasności. Zgodnie z art 1035 kc dział spadku dokonuje się z
    zastosowaniem przepisów o zniesienie współwasnosci.

    > spłat, co

    > Sąd nie może zobowiązać do dokonania spłat bo był podział ze wskazaniem
    > części nieruchomości nowym spadkobiercam

    Nigdzie nie zostało powiedziane, że nastąpił dział spadku.

    i ustanowiona nowa dodatkowa
    > księga wieczysta.

    gREG nigdzie o tym nie napisał.

    > Tyle tylko sąd może . Przestań fantazjować ,że sąd
    > cywilny do czegoś dziadka zmusi .Tu już do porozumienia muszą dojść
    właściciele .

    Co sąd może napisałem wyżej. Co zrobi to inna kwestia. I nie ja fantazjuję
    tylko ty. Możesz powiedzieć mi na jakiej podstawie formułujesz swoje opinie
    prawne? Bo jak narazie widze, że zdarza ci się wprowadzać ludzi w błąd.

    Dziękuje. i nawzajem.

    RF