    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: parkowanie na terenie prywatnym
    Date: Sun, 15 Dec 2002 04:09:00 +0100

    > Wybacz ale chyba jest drobna różnica między tablicą reklamową a tablicą
    > zakazującą wejścia na dany teren. Jeśli ustawisz tablicę ze zdjeciem frugo
    > czy innych jogurtów i dopiszesz czcionką 10 pt "Hej, nie wchodzcie,
    > plosiem." to jasne że ktoś tam wlezie. Ale jeśli będzie to tablica o
    > jednolitym np. niebieskim czy czerwonym tle, ze słowkiem "prywatny" i z nr
    > odpowiedniego aktu prawnego, to chyba tylko półgłówek lub osoba
    > niewykształcona, nie znająca alfabetu łacińskiego nie zastanowi się nad
    > wejściem na taki teren.

    Generalnie masz rację, ale jednak przepis wymaga znaków.

    > Już Gotfryd to napisał, a ja tylko dodam że nie bez kozery użyłem słówka
    > "niekoniecznie".

    W sumie racja. Nie pomyślałem o tym. Ale w takim razie pozostaje tylko droga
    cywilna. Wezwanie do naruszania własności? Zresztą zastanawiam się teraz,
    czy parking znajdujący się na prywatnym terenie traci charakter drogi
    publicznej? No oczywiście, jak jest nieogrodzony. No przecież jak ktoś zrobi
    sobie drogę asfaltową do domu i nie postawi znaku, że zakaz ruchu, to każdy
    może w tę drogę wjechać.

    > Tzn co, można dowolnie umieszczać przedmioty o sporych gabarytach
    > (np. samochód :) w obrębie mojej własności i bez mojej zgody, a jedynie co
    > jest tu formalnie naruszane to prawo o ruch drogowym? :) A jeśli ktoś mi
    > postawi na moim podwórku barkę rzeczną, to regulacje dotyczące żeglugi
    > śródlądowej? :)

    No nie, oczywiście, że nie znaczy. No ale, jak już ktoś tę barkę postawi, to
    niekoniecznie od razu trzeba robić w niej dziurę.