  • Data: 2002-12-14 20:33:33
    Temat: Re: parkowanie na terenie prywatnym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie zgodzę się do końca z taką argumentacją. Jeśli teren jest oznakowany
    > tablicą to się na ten teren nie wchodzi, tym bardziej jeśli się tablicy
    > nie rozumie. To podobna zasada jak ta która mówi, że nieznajomość prawa
    > nie zwalnia z odpowiedzialności za jego łamanie.

    No to z tym ja się nie zgodzę. Wyobraź sobie, że jesteś naprawdę
    obcokrajowcem nieznającym naszego języka. Stosując Twoją zasadę nie
    przeszedłbyś przez miasto, bo co rusz wisi jakaś tablica z reklamą. A nuż
    zabrania wchodzenia?

    > Tu się też nie do końca zgodzę: Przepisy o ruchu drogowym drogowym (i
    > znakach) dotyczą dróg publicznych i ich infrastruktury (przy)drogowej -
    > wyjazdy, chodniki, etc. Tak jest z grubsza zdefiniowana strefa
    > zamieszkania. Niekoniecznie musi się to stosować do terenu prywatnego
    > poza ową strefą.

    Niestety nie masz racji. Na samym początku Prawa o Ruchu Drogowym czytamy:

    Art. 1. 2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się
    poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

    > Sytuacja czysto hipotetyczna, tzn nie jestem z nikim w konflikcie. Po
    > prostu lepiej znać granice w których można się poruszać. Jak mi ktoś
    > zalezie za skórę (a więc nie po pierwszym razie) to najprawdopodobniej
    > zablokuję słupkiem (który wcześniej postawię) i wezwę policję. Jeszcze
    > jedno tutaj pytanie: jaki zarzut postawi delikwentowi policja?

    Parkowanie w miejscu zabronionym - pod warunkiem że będzie koperta albo
    znak. Na upartego tak naprawdę wystarczy moim zdaniem tablica, ale to będzie
    trochę nagięcie prawa. Mnie by wystarczyła.