  • Data: 2009-08-08 19:59:01
    Temat: Re: parkowanie na chodniku, art 47 ust 2?
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Agryppa pisze:

    > No tak, B36 dotyczy drogi a nie jezdni. Czyli bubel prawny z tym artykułem
    > 47 ust 2.

    Znak B-36

    Znak oznacza zakaz zatrzymywania się nawet na chwilę, np. w celu
    wysadzenia pasażera. Obowiązuje przez całą dobę, chyba, że okres
    obowiązywania jest określony na znaku.
    Zakaz wyrażony tym znakiem :

    dotyczy tej strony jezdni, przy której się znajduje (dotyczy również
    chodnika), także na drodze jednokierunkowej. Jeśli jest ustawiony poza
    terenem zabudowanym, dotyczy zarówno jezdni, jak i pobocza, chyba że na
    poboczu wyznaczono miejsce do parkowania,
    dotyczy również kolumn pieszych oraz jeźdźców i poganiaczy,
    nie dotyczy pojazdów unieruchomionych ze względu na warunki lub przepisy
    ruchu drogowego,
    nie dotyczy pojazdów komunikacji zbiorowej, które zatrzymują się na
    wyznaczonych przystankach.
    Umieszczone pod znakiem tabliczki wskazują:
    T-25a - początek zakazu wyrażonego znakiem,
    T-25b - kontynuację zakazu wyrażonego znakiem,
    T-25c - odwołanie zakazu wyrażonego znakiem.
    Znak wraz z tabliczką T-26 umieszczony na placu równolegle do krawędzi
    jezdni, oznacza, że zakaz wyrażony tym znakiem dotyczy strony placu,
    przy której został on ustawiony.

    --
    spp