  • Data: 2006-12-11 19:59:46
    Temat: Re: pałka teleskopowa - pytani
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:elk8pg$ht5$1@inews.gazeta.pl...

    > Gdyby się odwoływało, to już dawno by ten przepis trafił do TK za
    > naruszenie art. 42 ust. 1 i art. 87 Konstytucji.
    >
    > Ale się nie odwołuje.
    >
    > Mówi tylko o "imitacji kija bejsbolowego". Nie o "kiju niedopuszczonym
    > przez MLB do gry w bejsbol".
    >
    > Na szybko zaproponuję takie kryterium określania, co pod ustawowe
    > kryterium podpada: Jeśli to nie jest drewniane, nie jest to i.k.b. Jeśli
    > nie ma kształtu maczugi, nie jest to i.k.b. Jeśli da się tym odbić
    > szybko lecącą piłkę, tak żeby poleciała het-het-daleko, jest to kij
    > bejsbolowy.

    Tak, ale według twoich kryteriów stylisko od łopaty, albo kilofa także mozna
    uznac za kij bejsbolowy :) Ja jednak uważam, że musi taki kij spełniac
    minimalne normy okreslone w zasadach gry (inaczej nie może miec nazwy
    zwiazanej z tą grą, bo na jakiej podstawie?) i z pewnością nie naruszy to
    konstytucji.

    Pozdrawiam Przemek