  • Data: 2008-02-19 11:23:18
    Temat: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Od: Tapatik <t...@b...adresu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik S...@g...com napisał:

> [...]
    > z Was zalewa krew. Pozostaje pytanie, czy coś z tym możemy zrobić?
    > Wydaje mi się, że warto zawalczyć o interesy nas wszystkich i pokazać,
    > że nie pochwalamy akcji policji wymierzonych w zwykłych obywateli. Czy
    > słyszeliście by ktoś u nas organizował petycje do władz na temat np.
    > legalizacji p2p? Jak można zorganizować taką petycję? Sądzicie, że
    > zorganizowanie takiego przedsięwzięcia ma sens?
    > Proszę Was jako grono osób o wiele większym doświadczeniu niż ja o
    > chwilę zastanowienia, w tej sprawie.
    >
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za zajęcie stanowiska :-)

    Moim zdaniem:
    1.Naloty na mieszkania w poszukiwaniu nielegalnego oprogramowania to nie
    jest bezmyślna akcja.
    2.Czy gdyby dziecko okradło sklep to też byś używał argumentów "w
    państwie w którym nie walczy się bezwzględnie o interesy naszych
    latorośli lecz poświęca się je w imię interesów pewnej grupy społecznej
    nie ma przyszłości"? Dziecko które od małego łamie prawo jako dorosły
    też będzie łamać prawo. Myślę, że lepiej było by uczyć dziecka uczciwości.
    3.Akcja Policji była wymierzona w obywateli ściągających nielegalne
    oprogramowanie, czyli łamiących prawo.
    4. p2p jest legalne, ale zależy co się ściąga. Jeśli ściągniesz
    najnowsze Ubuntu nie łamiesz prawa. Chcesz zorganizować petycję za
    zmianą ustawy o prawach autorskich? Tak aby można było kopiować wszelkie
    utwory muzyczne czy literackie, oprogramowanie komputerowe, patenty bez
    płacenia za to ich twórcom?

    Kup dziecku legalnego Windowsa, gry i muzykę, a naloty policyjne będą Ci
    niestraszne.
    Czy uważasz, że za granicą piractwo jest legalne?

    Więc musisz się zdecydować czy:
    - chcesz być legalny - nie instalujesz w ogóle p2p, wszystko co Ci jeest
    potrzebne legalnie kupujesz w sklepie i dzięki temu Policja po nalocie
    wyjdzie z Twojego domu z niczym,
    - nie musisz być legalny - ściągasz pirackie oprogramowanie i utwory
    literackie/muzyczne/filmowe itd., ale za to ryzykujesz, że możesz zostać
    zatrzymany przez Policję za łamanie prawa.

    Jak jeżdżę samochodem 120 km/h (a czasem jeżdżę), to nie marudzę, że
    Policja powinna zlikwidować radary.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik