  • Data: 2011-09-29 17:45:05
    Temat: Re: p2p a udostępnianie fragmentów pliku
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dominik & Co napisa?(a):

    > I teraz: czy rzeczywiście można peerowi zarzucić rozpowszechnianie
    > pliku, który właśnie pobiera?

    Dyskutowaliśmy tu kiedyś o tym problemie: http://42.pl/u/2GhX_p2ppsp

    Zadałem wtedy jedno pytanie:

    Od kiedy zaczyna się oprogramowanie (w sensie od jak dużego fragmentu
    kodu binarnego)? Czy tu:

    0101010101

    już udostepniłem publicznie kod Microsoft Office, czy jeszcze nie?

    Albo inaczej - jeśli udostępniam 1% kodu utworu X to już rozpowszechniam
    czy jeszcze nie?

    i potem postawiłem taką tezę:

    Czy ściaganie via p2p może być uznane jako rozpowszechnianie. Mój
    wniosek, że tak - ale tylko przez pierwszego, czyli źródło wszystkich
    źródeł ;) Ta osoba też umniejsza prawa autora utworu. Wszyscy inni już
    nie za bardzo bo udostępniają jedynie binarne fragmenty (czegoś czego
    w całości sami jeszcze nie ściągneli).

    ale jak widać problem nie został wtedy roztrzygnięty... ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"