  • Data: 2009-01-07 22:27:15
    Temat: Re: oszustwo allegro 50zł
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Jan 2009, gargamel wrote:

    > a czy zlecenie, czy dzieło to zapłątę masz za wykonanie roboty.

    Właśnie nie.
    Przy zleceniu zapłata należy się za "staranność".
    Zleceniodawca ma zapewnić zleceniobiorcy takie warunki, żeby
    *sam* (on, zleceniodawca!) uzyskał, przy dopełnieniu "staranności"
    zleceniobiorcy, to co chce.
    Zleceniobiorca odpowiada JEDYNIE za "staranność".

    Przy umowie o dzieło jest inaczej - wykonawca odpowiada za efekt.
    Nie ma efektu - nie ma zapłaty.

    Przy zleceniu efekt nikogo nie interesuje!

    > jak "przyjdzie i będzie robił" to s a warunki umowy o pracę

    Nie.
    Praca jest wtedy jak jest:
    - *nadzór* - i to jest najważniejsze, jeśli pracodawca może się
    wtrącać pracownikowi do sposobu wykonywania, właśnie mamy
    pracę
    - określony harmonogram pracy (dlatego "zlecenie z przychodzeniem
    codziennie od 8 do 16" jest dość śliskie)
    - określone miejsce pracy (przy czym telepraca nie wyklucza
    wykonywania w domu)

    > prawnik na umowę o pracę nie pracuje,

    Zgoda.

    > tylko wykonuje usługi, zlecenia, czy tym podobne

    tylko Ty nie chcesz przyjąć do wiadomości, że przy zleceniu
    NIE PŁACI SIĘ ZA EFEKT. Płaci się za to, że zleceniobiorca
    robił (a ściślej "starał się") co do niego należało.
    Nie dało się - to trudno, ale zapłata się NALEŻY.

    > to przecież TY głosowałeś na Tyska i Ćwokalskiego a nie ja:O)

    1. jasnowidz z Ciebie żaden
    2. to nie jest .polityka

    pzdr, Gotfryd