eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawooprogramowanie - pytanie › Re: oprogramowanie - pytanie
  • Data: 2006-12-13 20:52:00
    Temat: Re: oprogramowanie - pytanie
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 13-12-2006 o 14:59:09 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > Dnia Wed, 13 Dec 2006 14:33:39 +0100, redgrist napisał(a):
    >
    >> Jak ja miałem komputer wraz z oprogramowaniem kupiony jako "normalny
    >> obywatel" a potem założyłem firmę to księgowy powiedział że mam tylko
    >> napisać oświadczenie ze ten zestaw komputerowy jest używany do
    >> działalności firmy, co jest prawdą. Napisałem wiec taki świstek papieru
    >> i można nawet odliczyć sobie koszt takiego sprzętu od dochodowego
    >> podatku PIT 5.
    >
    > Opisując nieco formalniej to co się wydarzyło:
    > Zapewne zaliczyłeś kupiony wcześniej komputer do srodków trwałych i
    > dokonałeś jego jednorazowej amortyzacji. Rzeczywiście przepisy na to
    > pozwalają.
    > Jednak program nigdy nie będzie środkiem trwałym. Może co
    > najwyżej być "wartością niematerialną i prawną". A dla WNiP nie ma
    > odpowiednich przepisów pozwalających amortyzować te kupione "prywatnie"
    > wcześniej. I dlatego twoja rada dla Moonwalkera jest guzik warta.

    Co nie zmienia faktu że może używac tych programów w DG,
    jedynie w koszty nic nie pójdzie

    --
    Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1