  • Data: 2009-11-05 20:35:51
    Temat: Re: opozniona faktura, umowa po zamknieciu dzialalnosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 3 Nov 2009, Tomek wrote:

    > Oczywiście, spółka cywilna nie ma osobowości prawnej, umowy podpisujecie wy
    > jako wspólnicy.

    > A tutaj nie wiem. Podatnikiem VAT jest z kolei s.c. wic po jej rozwiązaniu
    > nie ma kto wystawić faktury hmm. Gotfryd ;) ?

    No co, ja mam oberwać za błedy w gdybaniu? ;)
    Stawiam tezę, że oni po prostu nie skończą DG (więc jak się
    bardzo będą upierać, to mogą oberwać po łbie indywidualnie razy
    dwa, czyli każdy z osobna, za niedopełnienie obowiązków wynikłych
    z rejestracji DG, VATologii stosowanej i co tam jeszcze wypadnie),
    ale podstawowym argumentem, pozwalającym pominąć tę drogę, jest
    IMO i zdecydowanie art.873.

    Żadne czary, "wypisywanie z ewidencji" i złożenie NIP-1 nie pomogą
    (ba, mogą stać się podstawą do zarzutu składania fałszych oświadczeń),
    jeśli FAKTYCZNE WYKONYWANIE usługi przez wspólników nie zostało zarzucone;
    dla niechętnych klikaniu przytoczę:
    _117.html
    +++
    Art. 873
    Jeżeli mimo istnienia przewidzianych w umowie powodów rozwišzania spółki
    trwa ona nadal za zgodš wszystkich wspólników, poczytuje się jš za
    przedłużonš na czas nie oznaczony.
    ---
    (decyzja o zakończeniu spółki to też *umowa*, poza przypadkami
    kiedy może być jednostronna).
    IMO "zaprzestać DG w SC przed skończeniem usługi" nie ma jak,
    oprócz przypadku zgody zamawiającego na zmianę dłużnika (wykonawcy).
    Nawet wynajęcie "firmy trzeciej", która w imieniu wspólników
    dokończy prace, ze względu na "rachunek i odpowiedzialność"
    może dać się podciągnąć pod "prowadzenie DG" (zamierzają na
    tym zarobić oraz podejmują działania "zorganizowane").

    Kto i z czym występuje przeciw takiemu opisowi? ;)

    pzdr, Gotfryd