  • Data: 2007-10-31 23:42:01
    Temat: Re: opłaty za ubikacje w pubach - jednak nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 30 Oct 2007, sov. wrote:

    > Co to jest "rachunek"?

    Takie cóś, co w myśl Ordynacji Podatkowej art. 87 są zobowiązani
    wystawiać wszyscy "prowadzący działalność gospodarczą w rozumieniu
    Ordynacji".

    Wyjaśnię po kolei, bo ustaw podatkowych z konieczności się naczytałem
    a drobiazgi są puokrywane w setce miejsc, że:
    - faktura również jest rachunkiem (taką "szczególną formą"),
    przy czym nie każda odmiana faktry spełnia wymogi rachunku
    (bo za "dokument rowny fakturze" mogą być uznawane np. niektóre
    bilety, a one wszystkich wymogów rachunku nie spełniają)
    - rachunek jest szczególną odmianą faktury ("bez wykazanego VAT")
    - działalność gospodarcza "w rozumieniu Ordynacji" to nie to samo, co
    działalność gospodarcza w rozumieniu przepisów o DG, przepisów
    o VAT i przepisów o ZUS; podpada pod nią również sprzedaż "własnych
    rzeczy osobistych", o czym nie każdy wie, i próba przekonania
    wielu sprzedawców na allegro spełza na niczym, nawet nasłania
    USu się nie boją :> (a wystawienia r-ku tak :>), stosowny przepis
    zaś brzmi:
    +++ Ordynacja +++
    9) działalnoœci gospodarczej - rozumie się przez to każdš działalnoœć
    zarobkowš w rozumieniu przepisów o swobodzie działalnoœci gospodarczej,
    w tym wykonywanie wolnego zawodu, a także każdš innš działalnoœć zarobkowš
    wykonywanš we własnym imieniu i na własny lub cudzy rachunek, nawet gdy
    inne ustawy nie zaliczajš tej działalnoœci do działalnoœci gospodarczej
    lub osoby wykonujšcej takš działalnoœć - do przedsiębiorców;
    ---
    ...streszczając: "dostajesz pieniadze - masz wystawić rachunek jeśli
    płacący tego zażąda".

    Cała ustawa tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    ...co polecam, bo ona obowiązuje WSZYSTKICH, Ciebie też :)
    I wspomniany art.87 do poczytania na początek :)

    > Myslalem, ze dzis w Polsce sa paragony albo faktury vat.

    No myślałeś, bywa :)
    Paragony też dzielą się na fiskalne i "zwykłe", żeby była jasność,
    i wyżej miałem na myśli właśnie paragon "zwykły" a nie fiskalny!

    Ba, dla paragonów (tych "zwykłych") istnieje jeden z rzadkich przepisów,
    kiedy stosowanie pieczątki może mieć w niektórych przypadkach znaczenie(!)

    pzdr, Gotfryd