    From: namikk <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: opłata za pozew w postępowaniu cywilnym
    Date: Wed, 01 Apr 2009 11:51:04 +0200

    Roman Rumpel wrote:

    > ATSD - odrzdzam pochopne żądania takich kwot w sprawach o naruszenie
    > dóbr osobistych. Ryzykujesz tym, że np. wygrasz proces co do zasady, sąd
    > uzna, ze naruszenie wystąpiło, ale co do pieniędzy wygrasz np. tylko 5
    > tysięcy, czyli przegrasz co do 95 tysięcy, co oznacza, że koszty sądowe
    > i koszty drugiej strony, w tym pełnomocnik, obciążą Ciebie.

    Ok,dziękuję za uświadomienie mnie w kwestii kosztów.Natomiast w tym co
    napisałeś jest dla mnie kolejna niejasność jeżeli np.zadośćuczynienie o
    które wystąpię np.100.000zł będzie stanowczo za wysokie i sąd zasądzi tak
    jak napisałeś 5.000zł to wg.mnie i tak będę wygrany, argumentuje to tym,że
    np.w pozwie będzie zawarte roszczenie moje względem obciążenia kosztami
    sądowymi przeze mnie poniesionymi na rzecz pozwanego jako strony winnej
    naruszeniu moich dóbr(pod warunkiem,że sąd tak zasądzi).Czyli pozwany
    będzie zobligowany zwrócić mi poniesione koszty sądowe i wypłacić zasądzoną
    kwotę zadośćuczynienia.
    W związku z tym nie bardzo rozumiem, dlaczego miałbym ponieść/być obciążony
    kosztami drugiej strony?Z czego to wynika?-tak jak wspomniałem jestem
    laikiem w tej materii także może jest to pytanie banalne,ale kierując się
    logiką myślenia tak mi to po prostu wygląda jak przedstawiłem.