    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: opłata za pozew w postępowaniu cywilnym
    Date: Wed, 01 Apr 2009 11:07:46 +0200

    namikk pisze:

    > Pozew miałby być złożony indywidualnie,zgadza się opłata jest stała i wynosi
    > 600 zł, ale tak sobie googluje i wychodzi mi wątpliwość, czy przypadkiem
    > nie trzeba będzie wpłacić 5% wartości wskazanej kwoty zadośćuczynienia
    > np.100.000x5%=5.000 zł?

    Tak, opłata od pozwu wyniesie 5600.
    600 od roszczeń niemajątkowych + 5000 od majątkowych

    ATSD - odrzdzam pochopne żądania takich kwot w sprawach o naruszenie
    dóbr osobistych. Ryzykujesz tym, że np. wygrasz proces co do zasady, sąd
    uzna, ze naruszenie wystąpiło, ale co do pieniędzy wygrasz np. tylko 5
    tysięcy, czyli przegrasz co do 95 tysięcy, co oznacza, że koszty sądowe
    i koszty drugiej strony, w tym pełnomocnik, obciążą Ciebie.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl