  • Data: 2008-06-26 20:12:22
    Temat: Re: oplata egzekucyjna komornik
    Od: "K. Mackiewicz" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    grigor pisze:
    > Użytkownik "K. Mackiewicz" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > no tak ale ja nawet jakis ponaglen do zaplaty nie dostawalem, poza tym
    > ostatnim wezwaniem do komornika. tak sie zastanawiam czy ta oplata
    > egzekucyjna jest naliczana w/g jakis kryteriow czy tak "z sufitu"? mialem
    > kiedys mandat i komornika przy US i tam po roku kwota wzrosla lediw 20% z
    > tego co pamietam. inaczej na to patrzac majac dlug 10 tys po roku wzrasta on
    > do 30tys?? to jakis absurd.

    "Opłata stosunkowa w myśl art. 49 uoksie wynosi 15% egzekwowanego
    świadczenia, nie może być jednak niższa niż 1/10 i wyższa niż
    trzydziestokrotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia. Wcześniej
    ustawa używała pojęcia "przeciętne wynagrodzenie w państwowej sferze
    bużdzetowej". Komornicy przy ustalaniu wysokości przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia stosują mięsięczne wynagrodzenie w gospodarce
    narodowej w roku poprzednim ogłaszanym przez Prezesa Głównego Urzędu
    Statystycznego"

    Krzysztof M.