  • Data: 2012-07-31 12:58:04
    Temat: Re: ojcowizna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 Jul 2012, identyfikator: 20040501 wrote:

    > jeśli ojciec przepisze ziemię na syna, to czy syn musi spłacać później
    > rodzeństwo? jak to jest? to samo z chałupą?

    A to jeszcze zależy, co rozumiesz przez "przepisanie" i czy na pewno
    darowiznę lub testament.
    Do tego "musi" sprowadza się do pytania, czy przypadkiem rodzeństwo
    nie zechce zrzec się spadku (wcześniej) lub odrzucić (później).
    Jeśli ktoś ma takie pomysły, to "przepisanie" z użyciem dożywocia
    wydaje się właściwe (i przy okazji zabezpiecza obie strony).
    Przynajmniej w odniesieniu do "chałupy", co z ziemią nie napiszę
    to nie wiem, spróbuj zajrzeć do kodeksu cywilnego.

    pzdr, Gotfryd