  • Data: 2008-06-15 13:18:07
    Temat: Re: ogrodzone nabrzeze jak wyegzekwowac swoje prawa?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Andrzej Lawa napisał(a) :
    > Artykuł 27 ustęp 1 ustawy Prawo Wodne wyraźnie zakazuje grodzenia pasa
    > przybrzeżnego do 1,5m od brzegu powierzchniowych wód publicznych, a
    > także zakazywania czy uniemożliwiania przechodzenia przez ten obszar.
    >
    > Zgodnie z artykułem 10 ustęp 1a prawa wodnego śródlądowe powierzchniowe
    > wody płynące mogą stanowić własność wyłącznie Skarbu Państwa.

    Czy znaczy to, że rzeczka, strumyczek, potok są eksterytorialne?
    Mogę sobie iść przez teren prywatny, wzdłuż potoku? Czy wręcz w
    nim? Taka może być najdogodniejsza dla mnie trasa. Chyba, że
    potok na tyle głęboki, czy wewnątrz stromego wąwozu, gdzie
    dogodne przejście jest poza 1,5m od brzegów.

    Pewnie nie tylko w górach można natknąć się na prywatny teren z
    rzeczkami. Co ze sztucznym Jeziorem Solińskim z zaporą? Jest to
    bezsprzecznie woda płynąca. Może nawet tylko rzeka o bardzo
    bardzo wysokim poziomie wód ;-) Zwyczajowo ten odcinek rzeki
    nazywany jest obecnie jeziorem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE