  • Data: 2011-05-19 13:17:32
    Temat: Re: ograniczone prawa rodzicielskie a wyjazd dziecka
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał:

    > No więc pewnie dowód może dziecku wyrobić 'jednoosobowo'.

    No właśnie nie. Prawa musiałyby być całkowicie odebrane. Ostatnio sam byłem w
    takiej sytuacji. Matka mojego 11 letniego syna ma ograniczone prawa
    rodzicielskie, ale do 13 roku życia dziecka jest potrzebna zgoda obojga
    rodziców. Bezwzględnie. Jeśli matka lub ojciec nie chce wyrazić zgody, można
    przez sąd rodzinny wymusic taką zgodę. Sąd wtedy pozywa rodzica i jeśli rodzic
    się nie zgodzi, a przesłanki do wyrobienia Dowodu wskazują, że np pomoże to
    dziecku w rozwoju, np poprzez wyjazd za granicę na obóz językowy, to Sąd
    przychyla się do wniosku i zezwala na wyrobienie dowodu. Na moje szczęście matka
    syna wyraziła zgodę na piśmie lokalnym urzędzie miejskim, przesłała listem
    podbitą zgodę i z tym mogłem już złożyć wniosek o wydanie dowodu.