  • Data: 2006-12-20 00:07:04
    Temat: Re: odszkodowanie za wypadek samochodowy
    Od: "McGyver" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie będzie, po prostu jest Ci oferowana możliwość załatwienia
    > odszkodowania w jednym procesie i bez konieczności uiszczania wpisu.

    A to jest bardzo ciekawe - nigdy na to nie wpadlem. Odradzam ta droge, kazdy
    robi tak zeby od firmy ubezpieczeniowej wyrwac ile sie da, zawinac kase i
    sie nie sadzic, ale fakty sa faktami a pytanie pozostaje tj. :

    Czy mozna w procesie karnym zglosic roszczenia odszkodowawcze do
    ubezpieczyciela sprawcy??
    Moim zdaniem nie, ale jezeli mozna to jak to wykorzystac???

    1/. Napewno w procesie cywilnym trzeba dokonac oplaty od wpisu, a w karnym
    nie

    2/. Koszty leczenia, procent utraty zdrowia i kwota przyznana za kazdy
    procent na drodze polubownej, raczej nie beda odbiegaly od wyroku Sadu, ale
    jakbys chcial np. zrefundowac taksowki lub koszty wynajmu samochodu lub
    kosztow naprawy strat materialnych do wysokosci wartosci rynkowej - tego
    czesto bez sadu nie da sie zalatwic.

    3/. Fachowcow od prawa ubezpieczeniowego ktorzy rzeczywiscie potrafia
    rzetelnie odpowiedziec na to pytanie jest w polsce moze .. trzech.. jak
    sadze. Ale strzelam, bo ja znalem tylko jednego, ale gosciu nie zyje. Tyle
    ze zagadnienienie dotyczy w zasadzie prawa karnego

    Hmmm.........

    Po zastanowieniu stwierdzam, ze warto zglosic takie roszczenia - pamietajcie
    ze "Sad jest niezawisly - zasadzi co bedzie chcial" - a bylem nie
    jednokrotnie swiadkiem naprawde ordynarnego popierania "biednego"
    "poszkodowanego" przez Sedziego przeciwko firmie - co gorsza sedziowie boja
    sie wystepowac tak p-ko duzym firmom, raczej naciagaja prawo w sporach z
    malymi podmiotami.
    - Tak wiec jezeli oczywiscie jest taka mozliwosc , nalezy zglosic roszczenia
    do firmy ubezpieczeniowej na procesie karnym :

    - wyrazone kwotowo za straty materialne poniesione i oszacowane w
    przyszlosci (np. dojazd samochodem do szpitala przez nastepne 24 m-ce).
    - nie wyrazone na razie kwotowo za straty nie mateiralne - pamietajcie ze
    probelm uszczerbku na zdrowiu i kosztow leczenia mozna zazwyczaj ustalic
    dopiero po jego zakonczeniu, czyli rowniez po zakonczeniu procesu karnego.

    A moze te roszczenia trzeba zglosic w stosunku do sprawcy, a Sad zasadzi
    placenie ubezpieczycielowi... kurde zglupialem :) , pozno chyba jest.

    pozdr
    Mac