    From: badzio <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: odstąpienie od umowy kupna samochodu - kilka pytań
    Date: Sun, 25 Jan 2009 09:45:41 -0800 (PST)

    On 25 Sty, 17:31, LETki <l...@W...pl> wrote:
    > I tu pojawia się problem - w zaistniałej sytuacji chcę skorzystać z
    > przysługującego mi prawa do odstąpienia od umowy.

    A to prawo to wynika z...? Kupowales od osoby fizycznej czy z firmy/
    komisu?

    > sprzedający zgadza się
    >   na to, lecz chce zwrotu pojazdu sprawnego, a nie z uszkodzonym silnikiem.

    Nie dziwie mu sie :)

    > Co robić?

    IMHO nie masz szans. W umowie byl pewnie tekst w stylu 'stan pojazdu
    jest znany kupujacemu'. Ponadto watpie zebyscie spisali stan licznika
    podczas zakupu, wiec nie udowodnisz ze przejechales tylko 100km. Nie
    wspomne ze na podstawie Twojego postu ciezko wydedukowac czy to
    uszkodzenie mialo szanse powstac podczas przejechania owych 100km.
    Rada dla Ciebie - jesli sprzedajacy nie zgodzi sie na anulowanie umowy
    (z oddaniem calej kasy) to pozostaje Ci tylo zalatwic zalatwic
    papierek o zezlomowaniu samochodu, pojazd wyrejestrowac (coby nie
    placic OC) i sprzedawac sukcesywnie czesci (jest szansa ze wezmiesz
    tyle ile dales za samochod). Ewentualnie znajdz jakiegos handlarza
    skupujacego wraki, niech on sie martwi. A Ty na przyszlosc bedziesz
    madrzejszy