  • Data: 2011-07-28 22:06:56
    Temat: Re: odrzucenie spadku kiedy nie ma aktu zgonu i tak dalej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 7/28/2011 4:54 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zaczynają.

    > Jaki PRZEPIS stoi na przeszkodzie?
    > 1015 KC nic nie wymaga, poza oświadczeniem. "Może być złożone".
    > Bo zdanie urzędnika "nie przyjmę pisma bo..." znamy z zaiste wielu
    > przypadków, zupełnie bezprawnych (i zazwyczaj rozwiązywalnych albo
    > przejściem się do przełożonego albo ZPO).

    Johnson wrzucil przepis 641.3 KPC

    Przy oświadczeniu należy złożyć wypis aktu zgonu spadkodawcy albo
    prawomocne orzeczenie sądowe o uznaniu za zmarłego lub o stwierdzeniu
    zgonu, jeżeli dowody te nie zostały już poprzednio złożone.

    ale ja postawilem formalne pytanie kogo i gdzie obowiazuje KPC.

    bo i moze owszem w sadzie moze sie, z tego wzgledu nie dac, ale o
    notariusza, dlaczego nie.

    jak dla mnie przepis nadaje sie do wywalenia po stoi w sprzecznosci z
    art 1015 i 1018 KC. a przynajmniej ograniczna mozliwosc zlozenia
    oswiadczenia, ktore jest wymagane przez KC