    From: Maria Ossowska <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialność za długi rodziców
    Date: Sun, 14 Sep 2003 10:15:33 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@qx18.internetdsl.tpnet.pl

    Grzesiek Dziu wrote:

    > Nic mi o tym nie wiadomo - tzn. nie znam treści wyroku, ale myślę że gdyby
    > to mnie dotyczyło zostałbym jakoś powiadomiony

    Niekoniecznie powiadomiony o treści wyroku ale na pewno dostałbyś wezwanie
    do sądu na sprawę, gdy się toczyła.

    Żaden przepis prawa cywilnego nie nakłada na człowieka obowiązku spłacania
    długów krewnych tylko na tej podstawie, że są krewnymi. Dlatego warto
    spytać komornika (jeżeli to jest komornik a nie np. firma windykacyjna choć
    windykatorów też warto spytać), który nachodzi, wysyła pisma, na jakiej
    podstawie się do was zwraca.

    Na członkach rodziny ciąży jedynie obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy
    ojciec znajdzie się w niedostatku

    Pozdrawiam,
    Marysia