  • Data: 2003-03-14 20:14:12
    Temat: Re: odliczenie komputera kupionego na raty ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14-03-2003 12:38, Użytkownik Elita.pl napisał:

    > Ale jaki US!? Bo, że jakieś tam urzędasy coś sobie *interpretują*
    > to mnie ani ziębi ani grzeje.
    > Mnie interesuje podstawa prawna, która zmieniałaby fundamentalną zasadę
    > w naszym systemie podatkowym opierającą się na rachunkowości *MEMORIAŁOWEJ* !!!
    > Bo to co mówicie to brzmi dla mnie jak niebywałe herezje!

    Rozumiem że cos takiego jak zasada kasowa, domniemama u przesiębiorców
    nie prowadzących ksiąg rachunkowych w rozumienu ustawy o rachunkowości,
    zawarta w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych jest tez herezją?

    Art. 22
    zasada ogólna:

    "4. Koszty uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 5 i 6, są
    potrącane tylko w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione. "

    wyjątek 1
    "5. U podatników prowadzących księgi rachunkowe (handlowe) koszty
    uzyskania przychodów objętych tymi księgami są potrącane tylko
    w tym roku podatkowym, którego dotyczą, tj. są potrącalne także koszty
    uzyskania poniesione w latach poprzedzających rok
    podatkowy, lecz dotyczące przychodów roku podatkowego oraz określone co
    do rodzaju i kwoty koszty uzyskania, które zostały
    zarachowane, chociaż ich jeszcze nie poniesiono, jeżeli odnoszą się do
    przychodów danego roku podatkowego, chyba że zarachowanie
    ich nie było możliwe; w tym wypadku są one potrącalne w roku, w którym
    zostały poniesione."

    wyjątek 2
    "6. Zasada określona w ust. 5 ma zastosowanie również do podatników
    prowadzących podatkowe księgi przychodów i rozchodów, pod
    warunkiem że stale w każdym roku podatkowym księgi te będą prowadzone w
    sposób umożliwiający wyodrębnienie kosztów uzyskania
    odnoszących się tylko do tego roku podatkowego."

    Kruche te twoje fundamenty...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk